Egy vasipari cég különös reklámmal keltette fel magára a figyelmet. Az internetet körbejárta napok alatt a reklám, amiben egy vasból készült konyhabútor szerepel. Szinte már a csapból is ez folyt és napokig mindenki erről beszélt, mivel valóban elég látványosra sikeredett ez a reklám. Persze minden szakmának megvan a maga szépsége.
Gyakorlatilag az volt a lényeg, hogy a legkülönbözőbb fémekből készítették el. Minden olyan anyag benne volt, amivel foglalkoznak, így referenciamunkaként is szolgált, hisz egyszerre többféle metódust is szerepeltettek. Voltak bronz, krómozott, mattos, vas, alumínium és egyéb részei is.
Olyan szinten látványosra sikerült, hogy végül aukcióra bocsátotta a cég és beteg gyerekeknek ajánlották fel a pénzt, amiért sikerült eladni. Úgy tudom, hogy majdnem 20 millió forintot adtak végül a konyhabútorért. És nem is egy sztár volt vagy celeb, hanem egy hétköznapi ember, akinek szimplán tetszett, mert szereti a fémes dolgokat.
A konyhabútorhoz tartozott még pár rávaló konyhai eszköz és étel is, amik persze szintén fémből voltak. Például volt rajta gyümölcskosár is, kenyér és hal. Annyira meghökkentő volt, hogy éppen ez volt benne az igazán vonzó, absztrakt művészet volt a javából, ezt meg kell hagyni. Nagyon betaláltak ezzel a húzással, mert elérték azt, hogy mindenki ámuljon és róluk beszéljen, hogy milyen kreatív ez a cég!
Szerintem jó ötlet volt, még akkor is, ha nem lett sokkal több vevőjük, mert ez egy olyan reklám volt a részükről, ami maradandó lesz mindenkiben, és amit mindenki garantáltan ismer. Biztos neked is van olyan reklám vagy esetleg reklámnak a zenéje, amit egyből a céggel azonosítasz. Ez egy olyan marketinghúzás, ami arra szolgál és azért jó, mert ezzel örökre a köztudatban tud maradni a cég, egy arccal, képpel, videóval, zenével, dallammal, emberrel összekötve. Ha nem is lesz nagy bevétel ettől, attól még okos döntés pénzt ölni egy hasonló projektbe.
Vasipari cégek kevésbé hirdetik magukat, ez is egy olyan lépés volt a részükről, ami nem megszokott. Ez szintén hozzájárult a sikerhez, mert meglepetésszerűen jelentek meg elsőként ezen a területen reklámban. Többnyire ugyebár olyan reklámokat látunk, amikben autók, szépészeti eszközök, ételek vannak. Ebbe a közegbe nem mondhatni azt, hogy beleillett ez a cég, viszont mégis nagy sikert produkált és nagy port kavart ezzel a vasból készült konyhabútorral. Elég hamar lezajlott a tévében a reklám, körülbelül 2 hétig ment, de akkor viszont folyamatosan azt lehetett csak hallani és látni.
Én azon a véleményen vagyok, hogy ez nagyon kifizetődő lesz számukra hosszabb távon és mindenképpen egy jó döntést hoztak ezzel a reklámmal!